Eigenmerk centraal in nieuwe Kruidvat-commercial

Eigenmerk centraal in nieuwe Kruidvat-commercial

27-12-2024 (09:00) - Campagnes

Kruidvat trapt op 30 december haar nieuwe campagne af waarin haar eigenmerk producten drie weken lang centraal staan.

Winkelen bij Kruidvat is nog steeds een meevaller. Vooral met de producten van Kruidvat Merk. Dit zijn er meer dan 4.000 - van vitamines, luiers en maandverband tot make-up, douchegel en batterijen - met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. De campagnecommercial laat in vogelvlucht zien hoe de bekende moeder Lies altijd kan blijven rekenen op de eigenmerkproducten van Kruidvat. In deze commercial is Lies verjongd met behulp van AI.

‘’Na een voor velen kostbare decembermaand, is dit het juiste moment om onze eigen-merkproducten onder de aandacht te brengen bij onze klanten’’, vertelt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. Brenda: “Kruidvat blijft de winkel waar je niet hoeft te schrikken als je afrekent, en helemaal niet als je kiest voor Kruidvat Merk. Dit is een slimme keuze voor je portemonnee gecombineerd met de vertrouwde kwaliteit waar Kruidvat al bijna 50 jaar voor staat. Het bewijs dat we een goede balans hebben in prijs, kwaliteit en innovatie is dat consumenten veel Kruidvat Merk producten jaarlijks verkiezen tot winnaar van Gekozen Huismerk product van het jaar*.’’

A-ha’s Take On Me maakt herbeleving compleet

In de campagnecommercial zien we verschillende herkenbare momenten uit het leven van Lies: van haar eerste ‘onhandige’ kusmoment, de drukte van een studentenhuis met haar eigen producten in een gedeelde badkamer, de stress van haar eerste baan waarin deodorant haar beste vriend is, de periode van haar zwangerschap en geboorte van haar dochter tot aan het moment dat ze maandverband voor haar dochter koopt. Tijdens al deze momenten stond het grote assortiment van Kruidvat eigenmerkproducten voor haar klaar. Het nummer Take On Me van a-ha neemt je mee naar de jonge jaren van Lies en maakt de herbeleving voor Lies en de kijker compleet. 

Inzet van AI

“Het gebruik van AI biedt ons nieuwe mogelijkheden in creativiteit om het Kruidvat verhaal nog mooier en geloofwaardiger te brengen. Dankzij AI konden we Lies verjongen en haar op een natuurlijke wijze laten terugblikken op haar leven. AI is natuurlijk nooit het idee zelf, maar wel de tool die creatieve uitingen mogelijk maakt. Dit voegt een mooie verrijking toe aan onze succesvolle Kruidvat campagne,” aldus Pol Hoenderboom van DDB Amsterdam.

De campagne wordt vanaf 30 december breed uitgerold: op televisie, via online video en social media, POS en huis-aan-huisfolders.

Bekijk hier de commercial op YouTube.

Credits

Adverteerder: Kruidvat (AS Watson Benelux)

Strategie en concept: DDB Amsterdam en DDB Retail

Productiemaatschappij: Annomann
Regisseur: Jeroen Annokkeé
Offline edit: Marc Bechtold
Grading: Crabsalad

VFX/AI: Ambassadors
Geluid: Earforce
Muziek: via MassiveMusic

Media: EssenceMediacom

PR: ACE | Glasnost