
Electrolux lanceert wereldwijde campagne 'Wash Life Balance' met Publicis London
De nieuwste advertentiecampagne van Electrolux, Wash Life Balance, viert de 900-serie wasmachine en droger. De campagne laat op een speelse manier zien hoe huishoudelijke taken minder tijd kosten met slimme technologie, en zo meer tijd oplevert om van het leven te genieten.
Centraal in de campagne staat een 60-seconden durende film, geregisseerd door de bekroonde Zweedse regisseur Jesper Ericstam. Op een serene soundtrack volgt de film een jong Zweeds koppel dat het leven op hun eigen manier leeft. Het koppel besteedt uiterste zorg aan het zelf uitkerven van een kano en het één voor één malen van koffiebonen.
De uiterst trage levensstijl van het koppel wordt contrasterend getoond met de snelle prestaties van hun wasmachine, die een volle lading in slechts 45 minuten wast, waardoor het koppel hun was sneller kan afronden dan hun fika (de Zweedse term voor koffie en een snack).
Creatieve strategie
Wash Life Balance wordt vanaf 15 augustus uitgerold via tv, digitale kanalen, social media en retailplatforms in Azië, Australië en Europa. De campagne is ontworpen in een modulair format, zodat het zich kan aanpassen aan verschillende markten.
De campagne volgt op de recente lancering van Tough Being Beautiful en zet de onderscheidende creatieve strategie voort die Electrolux samen met Publicis London heeft ontwikkeld. Noel Bunting, Chief Creative Officer bij Publicis London: "Als we samen met Electrolux de wereld kunnen inspireren om die ‘wash life balance’ te omarmen en mensen helpen een langzamer, meer Zweeds leven te leiden, dan is dat de kracht van internationale creativiteit en mensgerichte productinnovatie die perfect samenkomen."