Hair artists en Joseph Klibansky centraal in internationale campagne Keune Haircosmetics

07-09-2022 (16:11) - Campagnes

Om het 100-jarig bestaan van Keune te vieren, introduceert het Amsterdamse haircosmetics merk een aantal limited edition producten. Speciaal voor de gelegenheid is Keune de samenwerking aangegaan met de contemporary artist Joseph Klibansky. Hij heeft de verpakking ontworpen en is samen met Daniel Yap, Global Ambassador van Keune, het gezicht van de campagne.
 
Akram Bouadli, Global Marketing Director: “Keune staat voor je eigen keuzes maken en onafhankelijk zijn. Onze kappers zijn vrije geesten, creatievelingen die trouw blijven aan zichzelf. Dat geldt natuurlijk ook voor Joseph Klibansky als contemporary artist. Daarom is hij een perfecte match voor deze limited edition collectie.”
 
In de campagne wordt een parallel getrokken tussen contemporary artist Klibansky en kappers. In een video zien we de kunstenaar, die werkt aan de kunstwerken die uiteindelijk de basis vormen voor de verpakkingen, en Daniel Yap die vier kapsels ontwikkelt geïnspireerd op de kunstwerken van Klibansky. Dit alles onder de thematiek ‘Create without limits’.
 
Ed van Bennekom, Creative bij The Family: “Bij kappers draait het net als bij kunstenaars om expressie. De kunstwerken van kunstenaars komen in galeries en bij mensen thuis terecht, de kunstwerken van kappers kom je overal op straat tegen.”
 
De campagne zal in 86 landen te zien zijn en gaat live in week 36. Naast de online video zijn er abri posters en digitale doorvertalingen ontwikkeld.
 
 

Keune Haircosmetics | Klibansky from The Family Amsterdam on Vimeo.