IAMTORO laat de gewone man stralen

14-09-2023 (10:13) - Campagnes

Een casting in een Abri midden op het Leidseplein waar iedereen aan mee kan doen. Het digitale netwerk van JCDecaux met ‘gewone’ mannen in ondergoed waarop via Instagram gestemd kan worden.

In de nieuwe campagne van IAMTORO in samenwerking met JCDecaux, staat de doelgroep centraal. Als ondergoedmodel vol zelfvertrouwen stralen op de displays in de stad. Dat was de campagne van IAMTORO, in samenwerking met JCDecaux en Tourism Cooporation Bonaire werd een open casting georganiseerd. Iedereen was welkom in een Abri op het Leidseplein, mits je het zelfvertrouwen had om in je IAMTORO boxershort te poseren. De aangeklede Abri diende als tropsiche setting voor de shoot waarbij de foto’s direct op het digitale netwerk van JCDecaux in heel Amsterdam zichtbaar waren. De te winnen prijs: Als het nieuwe gezicht van IAMTORO een shoot op Bonaire.

Stemmen

Meer dan 70 mannen in allerlei maten, vormen en leeftijden gingen op het Leidseplein uit de kleren en poseerden voor modefotograaf Andy Tan onder aanmoediging van een grote groep enthousiaste toeschouwers. De beelden van de mannen prijkten vervolgens een week lang op het digitale netwerk van JCDecaux met een call to action om te stemmen voor jouw favoriete model op het IAMTORO Instagram account. Dit werd massaal opgepakt en ruim 12.000 stemmen leverden de twee winnaars op.

Body Positivity

“IAMTORO is voor álle mannen,” aldus Roland Ykel, co-founder van IAMTORO, “Het merk draait om zelfvertrouwen. Daarom organiseerden wij een casting die daar primair om draait. Want je moet de ballen maar hebben om je midden op het Leidseplein bloot te geven. Er is veel aandacht voor body positivity onder vrouwen, wat heel goed is. Maar ook mannen komen in alle vormen en maten. Zeker niet iedereen is afgetraind en dat hoeft ook niet wat ons betreft. Zolang je maar lekker in je vel zit. En in je boxershort natuurlijk.”

Bonaire

De twee geselecteerde deelnemers reizen eind september naar Bonaire, waar de shoot van de nieuwe collectie plaatsvindt. “Uiteindelijk zijn we allemaal onderdeel van één Koninkrijk, dat bindt ons. Naast de twee Nederlandse modellen casten we ook op Bonaire twee mannen. Op die manier slaan we een brug naar Caribisch Nederland,” legt Ykel uit. “Met deze campagne willen we een positieve boodschap brengen die naast om zelfvertrouwen ook om verbinding draait.”