Kumpany brengt HBO Original-serie House of the Dragon tot leven in Beurs van Berlage

Kumpany brengt HBO Original-serie House of the Dragon tot leven in Beurs van Berlage

12-08-2022 (10:53) - Campagnes

]HBO Max lanceert de nieuwe HBO Original-serie ‘House of the Dragon’, de prequel van de gigantische hit ‘Game of Thrones’. Merkactivatiebureau Kumpany werd door de streamingdienst gevraagd een spraakmakende driedaagse activatie te ontwikkelen rondom de Europese première, die vanaf donderdag 11 augustus in de Beurs van Berlage van start gaat.


De activatie in de Beurs van Berlage is een offline experience die bezoekers door drie ruimtes laat lopen, geïnspireerd op de nieuwe HBO Max-serie ‘House of the Dragon’. Voor deze route zijn props ontwikkeld geïnspireerd op de serie, zoals een nest met drakeneieren en een lifesize drakenschedel. In een multi-sensorische gang ervaar je hoe het is om omringd te worden door draken en daarna kun je plaatsnemen op de IJzeren Troon uit het machtige Targaryen-tijdperk. Een veel grotere troon dan de troon uit het Game Of Thrones tijdperk

Uitrol

De experience is onderdeel van de grote première op donderdag 11 augustus voor (inter)nationale genodigden, gepresenteerd door Nikkie de Jager. Op vrijdag 12 en zaterdag 13 augustus, tussen 11.00 en 21.00 uur is de experience vrij toegankelijk voor publiek. Kumpany heeft de Nederlandse uitrol - geïnspireerd op de activatie van HBO Max op San Diego Comic Con - ontwikkeld en volledig geproduceerd. Baas PR organiseert het event en verzorgt de PR. Nederland is het eerste Europese land waar de merkactivatie live gaat. Daarna reizen een deel van de props door naar onder andere Denemarken, Spanje en Polen.
 
Kumpany heeft de marketingcampagne van ‘House of the Dragon’ daarnaast doorvertaald naar een internationale online en Out of Home-campagne, waaronder trams, billboards en digital OOH.
 
Het tiendelige eerste seizoen van House of the Dragon is vervolgens vanaf 22 augustus op HBO Max te zien.
 

credits

Klant: HBO Max
Verantwoordelijk bij klant: Marjolijn Winten
Managing Director: Jasper Admiraal
Project Manager: Soetkin Verbeek
Producer: Arjen Ott, Paul van Koelen
Creatief: Amanda Top
Creative Director: Auke van Rossum
Productieassistent: Marit Scherrenberg
PR: Baas PR
Media: Dentsu
Locatie: Beurs van Berlage