
Loetje lanceert nieuwe merkcampagne over vertrouwde sfeer
Loetje lanceert een nieuwe merkcampagne over het unieke gevoel van thuiskomen dat Loetje al sinds 1977 kenmerkt. Een beleving die zich inmiddels uitstrekt over 38 restaurants in heel Nederland en nog steeds groeiende.
Met de nieuwe campagne wordt niet alleen de vertrouwde sfeer van Loetje neergezet, maar ook een brug geslagen tussen het verleden en de toekomst. "Bij Loetje draait alles om gewoon lekker vertrouwd genieten," zegt Esmée van Venrooij, marketingdirecteur van RCE. "Met deze campagne willen we dat gevoel met heel Nederland delen. We laten zien waar we voor staan en gaan tegelijkertijd terug naar onze oorsprong."
Van biljartbal tot biefstuk
Wist je dat Loetje ooit begon als een biljartcafé? Biljartballen maakten plaats voor biefstuk, en de rest is geschiedenis. De nieuwe merkcampagne is ontwikkeld door Boudewijn Pompe (art) en Joep Drummen (copy) en tot leven gebracht door Kaaps Film, onder regie van Eelco de Winter. Bij de productie werd samengewerkt met onze partner Heineken.
"We hebben gezocht naar het gevoel dat Loetje gewoon Loetje maakt," aldus het creatieve team. "De campagne draait niet om grootse statements, maar om échte Loetje-momenten die je herkent en onthoudt omdat ze goed voelen."
Multichannel strategie
De campagne wordt vanaf april breed uitgerold en is zichtbaar op meerdere kanalen, zoals TV, streaming, online video, social media en DOOH.
Credits
Directeur Marketing Esmée van Venrooij
Senior Marketeer Sven Bon
Senior Marketeer Casper Jansen
Media Draft Digital
Food Developer Sander Wissink
Creatie Joep Drummen
Creatie Boudewijn Pompe
Regisseur Eelco de Winter
Executive producer Frank Borghstijn
Producer Lisa Post
DOP Karel Schepp
1st AC Olaf Tijhuis
Gaffer Tom Lems
Bestboy Mees Blaak, Joost Kools, Bow van Woerkum, Ilias Renfurm
Productie assistent Marieke de Haan
Styling Maud van Uden
Visagie Lynn Peters, Maxime Dijks
Edit Karel Schepp
Grading Tom Lems
Voice over Martijn Fischer
Sounddesign KlevR Sounddesign