
Oranje Fonds en We Agency: samen voor een verbonden Nederland
Nederlanders zijn veel liever en behulpzamer dan gedacht, vertelt de nieuwe merkcampagne van het Oranje fonds in samenwerking met We Agency. De campagne 'Lief zit in ons' laat de positieve dingen die in Nederland gebeuren zien, horen en voelen. Het sociale fonds die zich inzet voor een verbonden samenleving, benadrukt dat zelfs een klein gebaar een groot verschil kan maken.
"In de media gaat het vooral over wat er mis is. Maar wij zien óók talloze mensen die een uitdaging zien in de samenleving en hier iets aan doen. Van kleine acties tot grote initiatieven. En juist dat willen we een podium geven, om daarmee mensen te motiveren naar elkaar om te kijken", vertelt Alexandra van Nieuwenhuijzen, Hoofd Communicatie & Merk en Fondsenwerving & Partnerschappen bij het Oranje Fonds.
Echte mensen, echte verhalen
We Agency draagt de verantwoordelijkheid als bureau. In samenwerking met Marc Oosterhout gingen ze aan de slag met merkstrategie en het strategisch kader. Hieruit onstond een overkoepelend concept voor de komende jaren, een vernieuwde positionering, met deze campagne als introductie. Deze positionering wordt ook doorgevoerd bij bekende Oranje Fonds programma's als NLdoet en Maatjes Gezocht.
"We helpen Oranje Fonds om de rol van verbinder van Nederland te pakken en uit te dragen, en iedereen daar in mee te nemen. Want dat is wat we hard nodig hebben. We starten met een film die een eerlijk beeld van Nederland laat zien, met echte mensen en echte verhalen", vertelt Britt Kenter, client director bij We Agency:
Credits:
Client: Oranje Fonds
Client responsible: Alexandra van Nieuwenhuizen, Charlotte Zwaan, Rachel Grezel
Merk strateeg: Marc Oosterhout
Creative agency: We Agency
Creative Director: Roel Welling
Creatives: Marius Gottlieb, Mees Ubachs
Client Director: Britt Kenter
Client Lead: Senne Hartskeerl
Strategy Director: Ruben Cusell
Strategy: Ward Cuiper
Production company: Wefilm
Director: Lennart Verstegen
Head of Production: Beau van Assem
Producer: Kaylee Hovemann
Media Director: Rocco Stallvord
PR: Jannette Vreeken, Nikki van Outheusden
Media agency: UM
Social agency: HOME