The Family maakt campagne over zorgverandering voor Anderzorg
De manier waarop zorg geregeld is in Nederland gaat veranderen. Zorgverzekeraar Anderzorg wil graag laten zien wat er allemaal gaat veranderen. Speciaal daarvoor heeft de verzekeraar samen met The Family Amsterdam een karakter in het leven geroepen: Anderz.
Het is de eerste campagne die The Family maakt voor Anderzorg. Anderzorg is jaren geleden opgericht omdat er in de zorgverzekeringswereld dingen anders konden. “Om de zorg betaalbaar te houden, gaan er dingen veranderen,” aldus Maurice van Dijk van Anderzorg. “Dankzij innovaties en digitale mogelijkheden kunnen we steeds meer zelf doen of van zorg op afstand genieten." Volgens Van Dijk zijn de meeste klanten van Anderzorg opgegroeid in het digitale tijdperk. “Zij staan open voor veranderingen en wij willen ze meenemen.”
Anderz
Om te vertellen wat er zoal gaat veranderen, bedacht The Family Amsterdam “Anderz”, een geanimeerd figuurtje. Anderz heeft de vorm van een plus en is gebaseerd op het logo van Anderzorg. Het is een frisse, opvallende verschijning. Joris Kuijpers, The Family: “Als het gaat over veranderingen in de zorg, wordt de toon vaak somber. Terwijl het juist positief is: je kunt meer zelf doen, in je eigen tijd en je krijgt meer regie over de zorg zoals jij het wilt. Een plusje staat voor positief en dat is wat we willen uitstralen met Anderz.”
In de campagne, die samen met animatiestudio WoodWork werd ontwikkeld, geeft Anderz een aantal voorbeelden van wat er gaat veranderen. De aftrap van de campagne is op 20 november. Anderz zal te zien zijn via verschillende media.