
Trees for All en KesselsKramer tonen impact van één boom
De hittegolven in onze straten, de bosbranden in Zuid-Europa, de overstromingen in Limburg: de gevolgen van klimaatverandering staan letterlijk voor onze deur. In deze context lanceert Trees for All haar nieuwe merkpositionering, in samenwerking met de nieuwe creatieve partner KesselsKramer.
De nieuwe merkpositionering 'de kracht van een boom' omarmt Trees for All de waarde die bomen hebben voor het klimaat, de natuur en onze leefomgeving. In de campagne is die brede waarde vertaald naar iets concreets en persoonlijks. In de campagne speelt de boom zelf symbolisch de hoofdrol.
De impact van één boom
Hoewel één boom de wereld niet redt, is het wel een goed begin. Vanuit die gedachte is de eerste campagne ontwikkeld, die laat zien wat één boom al kan betekenen: van het produceren van meer dan 100 kilo zuurstof per jaar tot het temperen van hitte in steden tot wel 10 graden en het voorkomen van wateroverlast.
Daarom luidt de campagneboodschap: elke boom maakt verschil. Door het effect van bomen tastbaar, zichtbaar en begrijpelijk te maken, speelt Trees for All in op het inzicht dat mensen eerder in beweging komen wanneer ze ervaren dat hun bijdrage daadwerkelijk iets op kan leveren.
Optimisme en houvast
Marieke Romano van Trees for All vertelt: "Met deze campagne kiezen we bewust voor optimisme en houvast. We laten zien dat één boom al verschil kan maken en dat verandering mogelijk is. Dat doen we niet vanuit het niets: samen met onze zakelijke en particuliere donateurs zien we al een groeiende beweging van positieve denkers en doeners. Nu nodigen we meer mensen uit om zich daarbij aan te sluiten en te ervaren dat bijdragen zin heeft."
"Iedereen houdt van bomen, maar toch nemen we ze voor lief. De impact van bomen wordt zwaar onderschat: elke boom vertegenwoordigt een enorme financiële, maatschappelijke en emotionele waarde. Deze campagne is eigenlijk het begin van een herpositionering van de boom in het algemeen", aldus Rens de Jonge van KesselsKramer.
Bekijk de campagnefilm hier: