Trekpleister onthult nieuwe huisstijl door DDB Amsterdam

21-05-2024 (10:18) - Campagnes

Trekpleister onthult haar nieuwe huisstijl in Nederland.

De rebranding omvat een vernieuwd logo, kleurenpalet en lettertype. Daarnaast is er een nieuwe merkcommercial ontwikkeld die aansluit op de introductie van het merkkarakter Aaf afgelopen zomer. 

Frisse huisstijl

De rebranding van Trekpleister start met het doorvoeren van de nieuwe huisstijl in alle communicatiemiddelen. Onder andere de folder, website en merkcommunicatie werden aangepast met nieuwe logo, lettertype en kleurenpalet. Ook worden de winkels in een nieuw jasje gestoken. In Bodegraven, Putten en Uden zijn momenteel al Trekpleister-winkels die het vernieuwde winkelconcept voeren. Op korte termijn volgen winkels in Bussum en Ede en uiteindelijk worden alle Trekpleister-winkels voor eind 2025 voorzien van de nieuwe huisstijlelementen.

“De introductiecampagne van Aaf als nieuw gezicht van Trekpleister gecombineerd met de vernieuwde pay-off ‘Waar kunnen we je blij mee maken?’ is een groot succes gebleken”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, waar Trekpleister onder valt. “Zo zien we sinds de start van de campagne een stijging van 12 procent op de score ‘medewerkers maken tijd voor mij’ en een stijging van liefst 27 procent op de score ‘onderscheidend’*.”

Merkcommercial

Vanaf 20 mei is het vervolg op de introductiecampagne te zien in de vorm van een nieuwe reclamespot. In de commercial is er uiteraard weer een prominente rol voor Aaf, het geanimeerde karakter van Trekpleister. In de commercial laat Aaf haar klanten zien en voelen dat jong en oud bij Trekpleister terecht kan voor zijn of haar gezondheid. Smith: “Als echte buurtdrogist is ‘gezondheid’ onze belangrijkste categorie. Door dit in de campagne centraal te stellen benadrukken we onze rol en expertise als buurtdrogist met volop persoonlijke aandacht én voordeel.”

Credits

Adverteerder: Trekpleister
Reclamebureau: DDB Amsterdam
Design, animation & production studio: WhooHoo!
Mediabureau: EssenceMediacom