Natuurhuisje beschermt waar we van houden
In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor hun organisatie zich ziet geplaatst en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. Challenger Stories maakt FONK magazine in samenwerking met iO Campus Amsterdam. In deze aflevering: Nienke Sterenborg, Country manager van Natuurhuisje.
Nienke Sterenborg: ‘Duurzaamheid staat aan de kern van ons merk en impact maken, dat het onze verantwoordelijkheid is de balans tussen mens en natuur te herstellen, dat is dan ook onze visie. Wij geloven namelijk dat je beschermt waar je van houdt. Wij doneren nu 2 procent van de omzet, dit gaan we langzaam opschalen tot 5 procent van de omzet, aan lokale biodiversiteitsprojecten.’
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden twaalf merken door de redactie genomineerd. Een jury van 65 creatieven en strategen bepaalt, samen met een publieksjury in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. De online serie Challenger stories is een samenwerking tussen FONK magazine en iO Campus Amsterdam. In deze reeks vertellen de genomineerde merken in korte video's meer over hun bedrijf.
Bekijk en beluister Nienke's challenger story hieronder.