Hoe vegan kaasmerk Willicroft Nederland verovert
In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor zij zich geplaatst zien en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. In deze aflevering: Brad vanstone van Willicroft. ‘Als je die liefde voor zuivel hier een beetje kan doorbreken dan moet dat in andere landen zeker lukken.’
De in Engeland geboren Brad Vanstone komt uit een echte zuivelfamilie. Niet zo vreemd dus dat hij - eenmaal in Nederland - kaas miste toen hij begon met een veganistisch dieet, met als gevolg dat hij het vegan kaasmerk ‘Willicroft’ lanceerde, dat straks misschien de Coolest Dutch Brands van 2023 zal blijken te zijn.
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden twaalf merken door de redactie genomineerd. Een jury van 50 creatieven en strategen bepaalt, samen met een publieksjury in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. De online serie Challenger stories is een samenwerking tussen FONK magazine en iO Campus Amsterdam. In deze reeks vertellen de genomineerde merken in korte video's meer over hun bedrijf.
Bekijk en beluister vandaag hieronder de challenger story van Brad Vanstone: