'Wij zetten de koffieketen op zijn kop'
In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor hun organisatie zich ziet geplaatst en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. Challenger Stories maakt FONK magazine in samenwerking met iO Campus Amsterdam. In deze aflevering: Wakuli
Ambitie genoeg
Wakuli is in 2019 opgericht door Yorick Bruins en Lukas Grosfeld. De twee willen van eerlijke, specialty coffee de standaard maken. Sinds het najaar van 2022 niet meer alleen online te koop, maar nu ook met een eerste winkel in Amsterdam-Oost. ‘Locatie twee komt eraan en met locatie drie zijn we nu bezig.’ Ambitie genoeg dus en dat was voor fonk magazine aanleiding om Wakuli in december 2022 te nomineren Coolest Dutch Brands 2022 te selecteren. Yorick Bruins vertelt in een challenger vlog over hun missie, toekomstplannen en successen.
Over Coolest Dutch Brands
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden twaalf merken door de redactie genomineerd. Een jury van 50 creatieven en strategen bepaalt in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. De online serie Challenger stories is een samenwerking tussen FONK magazine en iO Campus Amsterdam. In deze reeks vertellen de genomineerde merken in korte video's meer over hun bedrijf.