'Bij schoonmaakmerk ZO wordt letterlijk niets verspild of weggegooid'
In de online serie Challenger Stories vertellen genomineerde merken van Coolest Dutch Brands in korte video's meer over hun bedrijf. In deze aflevering het verhaal van Bert Groen over het schoonmaakmerk ZO. "ZO is het eerste ècht duurzame schoonmaakmerk. Onze missie: een schoon huis zonder de planeet om zeep te helpen."
Het schoonmaakmerk ZO is in 2023 als negende merk genomineerd bij de Coolest Dutch Brands. Bert Groen ontwikkelde, samen met Joey Verseput en Arjen de Ruiter, het merk door in de b-to-b schoonmaaksector te ervaren waar mensen behoefte aan hebben. Geen gedoe met emmers zeulen, maar een handzame fles met concentraat die je steeds kan bijvullen. Het merk is 100% circulair, want niets wordt verspild of weggegooid.
Naast de online presence waarmee ZO van start is gegasn, had het merk in 2023 voor het eerst een fysiek verkooppunt, in de vorm van een pop-up store op Utrecht Centraal. Bekijk en beluister hieronder het inspirerende verhaal van founder Bert Groen:
Challenger stories is een samenwerking tusssen iO Campus Amsterdam en Fonk magazine