Reliving genomineerd bij Coolest Dutch Brands: 'Wij willen ons verhaal met de massa delen'
In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor hun organisatie zich ziet geplaatst en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. Challenger Stories maakt FONK magazine in samenwerking met iO Campus Amsterdam. In deze aflevering: Reliving, dat de afgelopen tijd een groei van meer dan 300% heeft weten te realiseren.
Ananda van Doorn en Jody Klaassen begonnen in 2019 met Reliving, een platform dat tweedehands meubels koopt en verkoopt. Marketing is voor het tweetal ondernemers de normaalste zaak van de wereld, want ze kenden elkaar al van een influencer bureau. Die ervaring hielp in de opstartfase van deze ‘marktplaats 3.0’. Maar voor de founders wordt hun bestaansrecht primair door een andere driver bepaald: ze willen van tweedehands de standaard maken. Die ambitie leverde hen een verhaal op in Fonk magazine 373 op, een challenger story op fonkmagazine.nl (zie hieronder) èn een positie bij Coolest Dutch Brands 2023.
Over Coolest Dutch Brands
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden twaalf merken door de redactie genomineerd. Een jury van 50 creatieven en strategen bepaalt, samen met een publieksjury in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. De online serie Challenger stories is een samenwerking tussen FONK magazine en iO Campus Amsterdam, waarbij de genomineerde merken in korte video's meer vertellen over hun bedrijf.
Coolest Dutrch Brands 2023 is powered by iO – Campus Amsterdam, Ruwer en MassiveMusic.