Baya Baya: 'Kleine stappen kunnen leiden tot heel veel impact'
In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor hun organisatie zich ziet geplaatst en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. In deze aflevering: Baya Baya dat in februari werd genomineerd voor de prestigieuze award.
Het idee voor Baya Baya ontstond uit pure frustratie, want waarom is er eigenlijk zo weinig innovatie in de wereld van shampoos, douchegels en conditioners? Dirk Taselaar en Leon Daggenvoorde sleepten steeds een heleboel flessen van de badkamer naar de plasticbak terwijl echte alternatieven ontbraken. ‘We hebben geen cosmetica-achtergrond, maar waren wel bevlogen om daar iets aan te doen’, zegt Dirk Taselaar. Hoe ze dat precies doen, vertelt Dirk Taselaar vandaag in een exlusieve challenger story.
Over Coolest Dutch Brands
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden twaalf merken door de redactie genomineerd. Een jury van 60 creatieven en strategen bepaalt, samen met een publieksjury in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen.
De online serie Challenger stories is een samenwerking tussen FONK magazine en iO Campus Amsterdam. In deze reeks vertellen de genomineerde merken in korte video's meer over hun bedrijf.