Cheil up, Ogilvy down?
16-04-2012 (08:14) - Column
Het leven van reclamemakers gaat sinds enige jaren bepaald niet over rozen. Veel beweging is er niet en de beweging die er wel is, is vanuit de benadeelde partij meestal niet voorzien of bedoeld.
Zo gaat bijvoorbeeld het ‘nieuwe’ Cheil Netherlands in het geruchtencircuit volop over de tong. Dit netwerk met wereldwijd 30 kantoren in 25 landen en een hoofdkantoor in het Zuid-Koreaanse Seoel, is in Nederland een relatief nieuwe speler. Sinds 2007 heeft het netwerk een vestiging in Delft waar onder meer gewerkt wordt voor Samsung. Online laat Cheil Netherlands weten op zoek te zijn naar een digital project manager en een office & HR Administrator.
Niet online en ook niet offline staat het in het geruchtencircuit inmiddels wel min of meer vast dat ook Peter Paul Blommers, tot nu toe leading man van Ogilvy Amsterdam, de Cheil gelederen gaat versterken. Vervelend nieuws voor het redelijk veel geplaagde Ogilvy dat Blommers bovendien in de eigen reclamecampagne zo nadrukkelijk heeft geprofileerd als the one and only, en goed nieuws voor het gestaag groeiende Cheil Amsterdam. Wat een bureaucampagne al niet kan bewerkstelligen. C’est la vie.
Maar wie gaat straks het Amsterdamse Ogilvy leiden? Werk aan de winkel voor professionele hunters of inmiddels al in de achterkamertjes van de Nederlandse reclamebranche bekokstoofd? En wie weet, is deze move nèt wat Ogilvy Amsterdam nodig heeft om opnieuw op allerlei podia te kunnen schitteren. We gaan het zien.
Nicolette Hulsebos