Chinees
19-04-2010 (09:48) - Column
Even een pleidooi voor onze zusteruitgave in print, Fonk Magazine. De redactie van ReclameWeek Online en Fonk Magazine hebben nu samen een jaar ‘vol’ gemaakt. Online lezers en print lezers; we hebben ze voor een belangrijk deel aan elkaar weten te ‘koppelen’.
Hebben we dan nu ons doel bereikt? Fonk Magazine is een jaar verder, ReclameWeek Online is en jaar verder en samen zijn ze een aantal tevreden lezers & abonnees (eerlijk is eerlijk, toch ook een aantal dat riep: doe mij Adformatie maar) en een grid die steeds meer uitstraalt wat die moet uitstralen.
Nou, nee, doel niet bereikt dus. Als bladenmaker, als redacteur & schrijver, als commerciële vrouw en als liefhebber van ‘het vak’ is mijn doel feitelijk nooit bereikt. Ben ik even blij dat ik dit nog als veertiger kan zeggen. Maar het heeft wel lang geduurd voor alle kwartjes op hun plaats vielen. Passie, vernieuwingsdrang, afscheid durven nemen van wat je al had & bracht en kiezen voor een nieuwe generatie.
Soms heb ik last van koudwatervrees, dan doe ik maar gewoon mijn ogen dicht en spring. Brrrr, kippenvel maar vervolgens zwem je als het eerste het beste kikkervisje rond in de toekomst. Weg kippenvel en zwemmen maar. Tegen de tijd dat je een kikker bent, is het tijd voor een nieuwe sprong. Onze wereld, ons vak, het beweegt allemaal snel. Daarin ga je mee, of je laat alles bij het oude.
Brrrr, we weten allemaal waar je als kikker terecht kunt komen, juist ja, bij de Chinees.