Day after
27-06-2011 (10:48) - Column
Geen ontkomen aan Cannes natuurlijk in deze maandagochtendcolumn.
De Nederlandse reclame-industrie heeft de afgelopen week naar behoren gepresteerd, Ogilvy heeft op de Croisette zijn rode jubileumloper kunnen uitrollen en omdat het aantal bezoekers weer aanzienlijk was toegenomen na de recente crisisjaren, kon er dan nu weer eindelijk volop genetwerkt, bijgepraat en (soms) geachterklapt worden. Voor de enkeling die het allemaal even teveel werd, was daar het nog immer geliefde Zuid-Franse strand om katerleed of anderszins leed te verjagen.
En dan is het nu dus letterlijk the day after. Een beetje doezelig beginnen we in een on -Nederlands tropische hitte aan deze maandagochtend. We ruimen onze bureaus op, bekijken nog wat Facebook-foto’s terwijl een enkeling een Leeuw in de trofeeënkast mag plaatsen. En dan over naar de orde van de dag en kunnen we weer 365 dagen naar dat ene glorieuze moment toe te werken.
Ik weet het: Cannes heeft critici, zoals ieder prijzenfestival critici heeft. Ik haal mijn schouders daarover op, want wat mij betreft blijft Cannes één van de beste reclamemomenten na een jaar lang ploeteren.