Even Apeldoorn bellen?
07-09-2009 (09:23) - Column
Zojuist trof ik een LinkedIn-berichtje aan van Vincent Mispelblom van Flex Firm dat ‘het’ de goede kant op gaat. Dat is goed om te lezen bij de aftrap van het belangrijkste business-seizoen. Aan de andere kant was daar afgelopen week Harry Steenkamp (De Zaak) die een ultieme oproep deed in de zoektocht naar een hoofdsponsor voor de Amsterdam Marathon, die volgende maand al van start gaat.
Ik meen dat tot afgelopen jaar ING die kar altijd trok, maar nu laat de bank het ondanks de vele financiële injecties, afweten. Eigenlijk vind ik dat een schande.
Zo vreselijk veel sportieve evenementen met zo vreselijk veel publiciteit heeft Amsterdam eigenlijk niet. Al helemaal niet, als je bedenkt dat de hoofdstad zich sinds jaar en dag als belangrijk zakelijk bruggenhoofd wil opwerpen naar het ‘achterland’ van Europa.
Hoe kan het dan zijn dat een (internationaal) veel bekeken en becommentarieerd sportevenement tot op heden nog steeds geen hoofdsponsor kan vinden? Wat ging er achter de schermen mis dat dit zo kort voor de wedstrijd nog altijd niet is ‘geregeld’? En waar zijn de Amsterdamse media (Het Parool voorop) als het erop aan komt om dit evenement alsnog uit de Amsterdamse klei te trekken?
Ik mijmer een beetje in het rond. Vergeet de banken! Wat ligt voor de hand? Sportdrankjes? Red Bull, Coca-Cola (volgens mij trouwens het beste sportdrankje ever) of zullen we dan toch nog maar een keer Apeldoorn bellen?
Nicolette Hulsebos