Fonk schrijft 90 edities reclame- en mediageschiedenis
29-10-2012 (08:44) - Column
Volgende week gaat de 90ste editie van Fonk Magazine de pers op. Daarvoor waren er sinds april 1994 676 edities van ReclameWeek en sinds 1992 231 edities van Identity Matters (als we de nummers van IM-voorganger Art View meetellen).
Ondertussen werd de reclame en mediawereld groter en kleiner tegelijk. Er stond toen en er staat nu nieuw talent op.
De energie en de wil tot zichzelf creatief heruitvinden in de wereld van reclame en media is enorm. Ik ervaar die energie dagelijks in gesprekken met professionals die ook na zo gigantisch veel edities van ReclameWeek, Identity Matters en Fonk blijven verrassen.
Die diepgewortelde vernieuwingsdrang die het vak eigen is, is waarschijnlijk ook de belangrijkste reden dat na 231 edities Identity Matters, 676 edities Reclameweek en 90 Edities Fonk Magazine, dit vak zozeer blijft boeien dat we morgen gewoon weer op pad gaan om de 100e editie van Fonk Magazine gestalte te geven.
En, wat ik me terdege realiseer, is dat we die vele duizenden dagelijkse nieuwsbrieven van eerst ReclameWeek Online en vervolgens Fonkonline nog niet eens hebben meegeteld in ons rijtje facts & figures.
Maar daar begin ik hoe dan ook niet aan. Zò oud zijn we tenslotte ook weer niet.
Nicolette Hulsebos