Groot nieuws
28-09-2009 (10:03) - Column
Je hebt merken in alle maten en soorten. Mooie merken, lelijke merken, briljante merken, opgepompte merken, wannabe-merken, enzovoort. Merken zijn net mensen. Maar andersom kan kennelijk ook.
Vanmorgen uitgebreid op Radio 2: Sonja Bakker houdt op met Sonja Bakkeren. Dat wil zeggen: geen boeken, geen dvd’s meer, geen Bakker op televisie meer. Een aantal luisteraars regeerden opgelucht (eindelijk weer eens èchte boeken in de top 10), anderen vinden het jammer dat hun steunpilaar in de strijd tegen de overtollige kilo’s ermee stopt. Maar waar het mij vooral om gaat, is dat een dame die boeken schrijft over afslanken zo’n hype heeft kunnen worden, dat haar beslissing ermee te stoppen, goed is voor een compleet item in het ochtendprogramma op Radio 2 bij nota bene de VARA. Als je zoiets weet te bewerkstelligen, ben je niet alleen een mens, maar ook een echt merk. Of je daarmee ook groot nieuws bent; dan mag ik daar misschien anders over denken, bij Radio 2 menen ze van wel.
Op naar de volgende dieetgoeroe dan maar?