Herstel

04-04-2011 (10:38) - Column

De mediabestedingen zijn in 2010 fors omhoog gegaan, zo bleek uit de cijfers die het Platform Media Adviesbureaus (PMA) recent vrijgaf. Dat is mooi, ook al komt deze informatie een beetje als mosterd na de maaltijd. Maar dat is bijna altijd het geval met cijfers. Als je ze nodig hebt, zijn ze er niet en als je even zonder meent te kunnen, liggen ze in grote stapels op je bureau.

Hoe dan ook, herinner ik me de gesprekken van oktober/november 2010 nog goed. Men was nog behoorlijk somber over 2010 en ook van 2011 ‘moesten we maar zien wat ervan kwam’. Geen enkel klein hoeraatje viel er te beluisteren. Als een droevig konijn liet ik in december daarom af en toe even de oren hangen. Ik had er met mijn optimisme nog nooit zo naast gezeten! Was ik mijn ‘touch’ aan het verliezen? Was het tijd er maar helemaal een punt achter te zetten?

U mag best weten dat ik mijn kerstkalkoen in een droevige stemming heb gebraden. Waar het dier anders bijna mijn braadslee in huppelt, heb ik nog nooit zoveel moeite gehad dit jaar een eetbare bout uit de oven te toveren.

Maar goed, dat was kerstmis 2010 en nu is het (bijna) Pasen 2011. Het blijkt dat we met deze nieuwe lente letterlijk ook met een nieuw geluid worden geconfronteerd. En het blijkt dus ook dat dit nieuwe geluid al in 2010 te horen was voor iedereen die zijn oren tenminste wilde open zetten. 

Geen somberman dus die mij na dit eerste kwartaal nog zover krijgt dat ik (bijna) bij de pakken neer ga zitten.

Want nu weet ik het helemaal zeker: het herstel zet door!

En daarmee basta.
 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.