Het werk versus het geld
19-07-2010 (10:36) - Column
In de zomer lijkt het leven altijd een beetje ‘beter’. Ondanks het feit dat dingen soms trager gaan, ondanks het feit dat het vak (inclusief wijzelf) jaar in jaar uit in die zomermaanden ploetert om de boel draaiende te houden: je voelt de zon op je vel, je loopt een paar maanden lang niet rillend van de kou in de regen ineengedoken over straat van huis naar auto en naar kantoor en vice versa. Nee, je wandelt, je flaneert, je lacht de wereld toe en de wereld lacht jou toe. Kortom: Summertime and the living is easy.
De zomertijd is ook een tijd waarin veel mensen rustig nadenken over hun (nabije) toekomst. Ga ik verder met deze baan? Of heb ik een hondenbaan? Wil ik een nieuwe baan? Moet ik niet weer eens een opleiding oppakken? Wat vind ik van mijn collega’s en wat vinden zij van mij? Of moet ik het maar eens over een heel ander boeg gooien? De periode en deze -en meer- vragen bepalen onze jaarlijkse timing van alweer het vierde zomeronderzoek van ReclameWeek Online en Fonk Magazine.
De afgelopen maand hebben heel veel vakgenoten onze enquete op ReclameWeek online ingevuld en van commentaar voorzien. Waarvoor onze dank! Dankzij al die antwoorden is het thema van de volgende Fonk Magazine aan de resultaten gewijd.
Hier alvast een tip van de sluier: de spannendste vrouw van het vak (dat geldt trouwens ook voor de beste koffie) moeten we zoeken bij FHV. Over de spannendste man wil ik het hier (teleurstellende uitkomst) even niet hebben. Wat wel heel gerust stellend is dat we het er (bijna) allemaal over eens zijn: het draait om mooi werk maken (82%) en niet om het geld (3%).
En voor de rest van het verhaal? Gewoon Fonk Magazine lezen!
Nicolette Hulsebos
Voor wie (nog) geen abonnement op Fonk Magazine heeft, maar die wel eens wil zien wat wij in print tegenwoordig maken: voor 15 euro kun je een proefabonnement van 6 maanden (13 nummers) aanvragen bij fonk@forline.nl