Kiezen!

27-07-2009 (10:44) - Column

Ook al plenzen de buien af en toe ruimhartig neer op ons hoofd, het is zomer. Normaal gesproken een periode waarin de exploitanten van outdoor advertising goede tijden beleven. Dit jaar is dat niet anders. Als je over straat wandelt, jogt, of zelfs hard loopt, is er veel wat je oogt trekt. En niet flauw gaan zitten doen nu, ik heb het over advertising. Outdoor reclame stond tien jaar geleden nog in de kinderschoenen als je het vergelijkt met wat nu de revue passeert. Eigenlijk is het dan ook wel gek dat in een land met zoveel (reclame)prijzen en awards tot op heden geen ruimte was voor expliciete waardering voor outdoorcampagnes. Goed, outdoor is onder meer onderdeel van de SAN en de ADCN, maar kent geen specifiek ‘eigen graadmeter’. Althans, tot voor kort dan. Want op initiatief van de Nederlandse Posterspecialisten Kinetic, Media Buitenshuis Specialist en Posterscope en exploitant Brouwer & Partners is er nu de Oudoorcampagne van  de Maand waarvoor iedereen een outdoorcampagne kan voordragen. Een professionele vakjury kiest de uiteindelijke winnaar. En wat de maandelijkse winnaar dan krijgt? Uiteraard een Award en de nodige publiciteit in de vakpers. En vooral dat laatste is in deze periode doodgewoon dik de moeite waard.

Meer weten? Ga naar www.outdoorcampagnevandemaand.nl en draag de ultieme outdoor zomercampagne voor. Kleine moeite, veel profijt.


 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.