Kill your babies

22-09-2008 (10:27) - Column

Het is not done. Ik weet het, maar kan het niet laten: preken voor eigen parochie, of jezelf een aai over je eigen bol geven in vriendelijker bewoordingen.
Daar gaat ‘ie dus: afgelopen week behaalde onze ReclameWeek-site op 1 dag maar liefst 10.700 pageviews. En we stevenen over deze septembermaand als geheel af op zo’n 150.000 pageviews. Zoveel lezers hadden wij tot op heden met onze site nog nooit gehad. En met het weekblad dat ik in januari dit jaar schijnbaar zo liefdeloos de nek om heb gedraaid, kon ik over dergelijke getallen alleen maar dromen.
Is de informatie die we nu bieden dan zo anders? Nee, dat is niet het geval. ReclameWeek is qua tone of voice en berichtgeving alleen maar meer ReclameWeek geworden dan ooit. Informatief, relativerend, humorvol en sexy tegelijk. Afgelopen week ging bovendien het nieuwe RW Jobs online. Straks dé marktplaats voor allen die in ons vakgebied een baan zoeken of aan te bieden hebben.
Nou ja, tot zover het verkooppraatje dat ik deze keer gniffelend houd.
Gniffelend? Ja, want nog geen half jaar geleden verzoop ik de baby in het bekende badwater. Verwijten en onbegrip waren mijn deel. En ik maar roepen dat er maar één strategie is waarin je als ondernemer moet geloven: kill your babies als je je wilt ontwikkelen en geld wilt blijven verdienen. Bladformules, titels, online en offline hebben een steeds kortere lifecycle. Vermoeiend, maar voor wie van start ups houdt, vooral ook een feest.
En nu is het dus even feest! Waarvoor ik onze lezers dank en waarmee ik alle adverteerders wil aanmoedigen ook en masse te gaan meedoen. Dan is het straks dubbel feest.

Nicolette Hulsebos