Laat de rest maar jammeren

16-03-2009 (09:38) - Column

What’s in a Name? Op zich niet zo heel veel dus. Maar als je besluit je naam te wijzigen en daarvan een publiek geheim en een publiek spel te maken, wordt het een ander verhaal. Dat mocht ik dus twee weken geleden ervaren. En eerlijk gezegd gaf het me de moed om ook de vervolgstappen te zetten.
Want natuurlijk is het zo dat ik niet van plan ben zómaar de naam van ons magazine Identity Matters te wijzigen in iets wat meer van deze tijd is. IM wordt immers sinds 1995 aangedreven en aangestuurd door ReclameWeek.  En dat alleen al zegt genoeg, lijkt me.
We gaan dus niet zomaar een nieuw etiket op Identity Matters plakken. We gaan Identity Matters het smoel, de naam en de frequentie geven dat het verdient. Eéns in de maand wat van je laten horen - of lezen - is voor ons als gedreven verslaggevers van wat leeft en speelt in ons vakgebied en ook voor onze lezers die eenzelfde vertrekpunt blijken te hebben, op dit moment ronduit slaapverwekkend. Juist in een periode als deze is er behoefte aan meer weten, meer voelen, meer lachen en harder werken. Het tempo moet omhoog, óns tempo moet omhoog!
En laten we eerlijk zijn: als iedereen achteruit lijkt te lopen, dan moeten wij vanuit onze achtergrond natuurlijk hoe dan ook vooruit. In inhoud, in naam, in dynamiek, in sexyness, in plezier en, hoe kan het anders: in frequentie.
IM krijgt dus vanaf half april niet alleen een nieuwe naam, maar ook een hogere frequentie. Waar RW Online dagelijks het nieuws brengt, doet IM dat straks elke twee weken. In print wel te verstaan. Gedegen, met humor, met een knipoog, met vakkennis en vooral vanuit geloof in allen die dit vak bevolken.

We kiezen voor de vlucht vooruit en laten het gejammer over aan de rest.

Nicolette Hulsebos
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.