Schaamteloos

14-03-2011 (07:52) - Column

Reclame maken voor ‘jezelf’, doe je niet. Dat is namelijk schaamteloos. Een typisch Nederlands gezegde vanuit een typisch Nederlandse beperktheid maar vooral een onzinkreet van de bovenste plank. Want wat doet Albert Heijn met zijn manager buiten (al of niet leuk) reclame maken voor Albert Heijn en wat deed KLM met zijn zwanen of wat deed en doet Flipje uit Tiel? Ehh, reclame maken doet Albert Heijn voor Albert Heijn. KLM voor KLM en Hero voor Hero en Apeldoorn voor Apeldoorn... Toch?

Hoewel formeel geen ‘adverteerder’, durf ik dus hier en nu toch gewoon even lekker schaamteloos ‘reclame’ te maken voor ReclameWeek Online en Fonk Magazine. Lekker eens een keer schaamteloos zeggen dat we het goed doen. Maar ook schaamteloos zeggen dat we het als redactie ‘top’ vinden dat er zo fanatiek is gestemd op de online enquêtes op RW Online die afgelopen week betrekking hadden op het vak der mediaplanners.

Discussies laaiden op: ‘wie moesten er wel op de lijstjes en wie niet?’ Niemand wil tenslotte in een anonieme vergaarbak terecht komen. En ja, in de anonieme vergaarbak zitten natuurlijk wel alle talenten van morgen. Willen we die dan niet kennen? Ja, natuurlijk wel! Of liever gezegd: juist.

Dus daarmee gaan we in onze volgende enquête aan de haal. Want ruimtegebrek (lees paginagebrek) in printzuster Fonk Magazine belet ons vooralsnog om heel mediaplannend Nederland in een allesomvattend verhaal een glanzende spiegel voor te houden. Maar we beginnen in Fonk 7 wel met 5 hele pagina’s. Met andere woorden: What’s going on in mediaplanning en wie mag zichzelf schaamteloos ‘the best’ noemen? Wij ‘van de redactie’ weten het inmiddels. Als voorproefje op Fonk Magazine 7 (nummer 6 valt overigens volgende week bij iedereen in de bus) de komende twee weken online alvast een aantal bits en bites.
 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.