Sex sells
11-06-2017 (20:43) - Column
Juni: de zon is terug in Nederland. Tijd voor een blik op de zomercampagnes tot dusver.
Maar, ehhh, zomercampagnes? Ik zie reclame voor Lassie, ik zie Snickers met #PlayLikePele, Specsavers, Rivella. Toch bepaald niet wat je noemt ‘echte zomercampagnes’. Onze zuiderburen zijn actief met filmpjes voor Europ Assistance, maar daarvan krijg je ook al geen warme zomervibes.
coolbag
O ja, er is de Heineken Coolbag: primair een (leuke) gadget. ‘IJskoud op pad’, doet me trouwens teveel denken aan de inmiddels geschrapte ‘Alleen als ‘ie IJs- en ijskoud is’ campagne van Jägermeister (ook geen zomercampagne trouwens).
meer budget
Kort door de bocht: ik zie niets wat me even doet vergeten dat het ook in de zomer best vaak regent. Wat is er mis? Waar is de bereidheid om een klein beetje meer budget uit te trekken voor de leukste periode van het jaar?
zomerpocket
Ondertussen worden we opgezadeld met de ‘zomerpocket’ De don van oud reclameman Don Schothorst, die met ghostwriter Renee Kelder voor €19,99 een boekje open doet over zijn alcohol-, drugs- en sexverslaving. Schothorst blijkt momenteel als gevolg van de diverse verslavingen kennelijk alleen nog te beschikken over een fabelachtig talent waar het gaat om het verdraaien van reclamegeschiedenis en –feiten.
mee op vakantie
Maar ja, één ding heeft de man heel goed onthouden: sex sells. En dus gaat het boekje deze zomer ongetwijfeld in heel wat koffers mee op vakantie. Op de redactie wachten wij toch liever even op die ene briljante zomercampagne van 2017...
Nicolette Hulsebos