Sixpack
31-08-2009 (00:00) - Column
Augustus loopt ten einde en het topseizoen komt eraan. Doe me een plezier en niet meteen reageren met ‘hoezo, welk topseizoen?’. Want 2009 is GEEN verloren jaar. Nee, echt niet.
De economie in Duitsland heeft zich hersteld, zozeer zelfs dat formeel is meegedeeld dat er bij onze oosterburen geen sprake meer is van een crisis. Ergo, ziet u nog een crisis? Oké, u voelt hem misschien nog, maar dat zijn bij wijze van spreken de naweeën van wat een vervelende operatie was. Daar komen we wel overheen. Wat heeft dit najaar voor ons in petto? In elk geval een zakelijke positie die beter in balans is dan voorheen; het vet is weg en een professioneel sixpack is de logische consequentie van de liposuctie die de eerste acht maanden van 2009 bepaalde. Over de budgetten die de marketingafdelingen krijgen toegeschoven voor dit laatste kwartaal van 2009 valt nog niet zo heel veel te zeggen. Maar feit is dat het merendeel van zakelijk Nederland zich begint te realiseren dat stil blijven zitten als een angstig konijn die de havik op zich af ziet komen, niet het antwoord is. Om te kunnen ondernemen, om geld te kunnen verdienen, moet je ook ondernemend zijn en geld willen verdienen. Zo simpel is de basisregel die ten grondslag ligt aan elke economie. En dankzij dat nieuwe sixpack liggen de kansen heel wat beter om je snel uit de voeten te maken. Maar die havik dan? Laat me niet lachen, die maakt nu even dus geen kans. Nicolette Hulsebos