Slow journalism

02-07-2012 (08:38) - Column

Afgelopen week werd het vaknieuws gedomineerd door Cannes. Wie won er wat? Wie won de meeste Leeuwen? De aantallen zijn in de vakpers breed uitgemeten, maar het waarom van de winnaars nauwelijks of niet. Want we hebben haast tenslotte.
 
Ondanks die haast licht FONK Magazine in de ‘week after’ een deel van de waarom-sluier op. Dat is het fijne van slow journalism. Niet alleen elke dag het snelle nieuws brengen, maar ook gewoon even rustig nadenken. Teksten schrijven over het hoe, het wat en het waarom. Een paar dagen willen nemen om tekst en beeld bij elkaar te zoeken en een document op de pers te leggen dat we er in 2013 nog even bij kunnen pakken om de oogst van 2012 te beoordelen.
 
Soms is print dus een feestje. En voor ons, voor alle makers van FONK Magazine, FONK tweet en ReclameWeek Online is slow jounalism een groot goed dat we graag met onze lezers delen. Het snelle nieuws blijven we trouw elke ochtend op ReclameWeek Online brengen. Met de erbij horende achtergronden, of het nu om reclame, media, marketing, mode of vormgeving gaat, bengt FONK Magazine elke twee weken licht in de tunnel. Gewoon lekker ouderwets gedrukt en even ouderwets bezorgd door PostNL.
 

En wie dan nu wil weten wat er deze week te lezen is in FONK Magazine, die checkt de FONK tweet (@ FONKmag). Want slow journalism is noodzakelijk en leuk, maar we staan ondertussen wel graag met de voeten in de dagelijkse klei. 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.