Van Wanten
15-02-2010 (10:32) - Column
Geen ontkomen aan. Sven Kramer heeft bewezen tegen de druk bestand te zijn en ging dit weekend met Olympisch Goud aan de haal. Niet alleen glimmende ogen bij het Nederlands publiek maar ongetwijfeld ook bij het adverterend bedrijfsleven. Had Sanex destijds Rintje, straks heeft Dove men Sven. De wanten van Unox vliegen over de toonbank (doe er maar een worst bij) en nog een paar jaar verder heeft dit schaatsfenomeen ongetwijfeld z’n eigen televisieprogramma. Wie weet, zijn we dan over twee Spelen eindelijk van Smeets verlost. Ook een fenomeen zo langzamerhand, maar voor mij persoonlijk meer een nachtmerrie. Net zoals een nachtmerrie maar langzaam van je af glijdt, zo ook beklijft Smeets jaar in jaar uit. Om het in reclametermen te houden: Smeets is net een zeem van Veleda: ....jaar, na jaar, na jaar.... Ik ben opgegroeid met die man op dat beeldscherm en ik hoop er voor mijn eigen jubileum van verlost te zijn. Nog meer redenen dus om te juichen bij iedere verovering van geweldenaar Kramer.
We want Sven!