Weinig elegant

19-09-2011 (09:04) - Column

 Een deel van de Smin-leden is ontevreden over hoe de vereniging hun belangen behartigt. Op de een of andere manier verbaast het me niet dat er ontevreden leden zijn. Er zijn namelijk altijd in iedere vereniging ontevreden leden. Vervelend alleen dat men soms meent de vuile was buiten te moeten hangen in plaats van het onderling ‘uit te vechten’.  

Het is in deze tijd heel erg moeilijk om de belangen van ‘iedereen’ op de gewenste manier te dienen. Voor de media geldt dat met name de digitale en mobiele ontwikkelingen razendsnel gaan en dat dit voor tal van uitgevers maar nauwelijks op de voet te volgen is. Laat staan dat zij de ontwikkelingen voor zouden kunnen zijn. Ik kan me dus voorstellen dat je vanuit een soort frustratie je ‘gram’ overweegt te gaan halen bij de vereniging die eigenlijk ‘alle oplossingen voor ieder vraagstuk’ zou moeten kunnen aandragen. Daar betaal je tenslotte lidmaatschapsgeld voor. 

Maar iedereen die een beetje nadenkt, besluit dan ook ter plekke dat dit een onmogelijke eis is. Laat staan dat de oplossing zich aandient in de vorm van een roddel- en achterklapcampagne in de vakpers.  

Het is kortom allemaal weinig elegant. Ik hoop dus dat de klagende leden tot inkeer komen en in alle rust met het bestuur om de tafel gaan om de zaken op te lossen. Als dan uiteindelijk besloten zou moeten worden dat er een ander Smin of een ander bestuur zou moeten komen, prima! 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Alle ontevreden leden (lees: heren) hebben door de jaren heen zelf mede vorm- en leiding gegeven aan het Smin. En nu willen ze ineens iets anders: oude wijn in nieuwe zakken!
andre bisschop @ 19-09-2011 18:24 uur
Zinloos, Virals zijn veel belangrijker en ja virals zijn via het internet. Consumenten hebben alle producenten in 2005 al met een ruime voorsprong ingehaald, dit komt door: Het internet. We zijn in een tijd beland waarin de enige echt succesvolle producenten alleen bestaan als ze voor 100% naar de klanten luisteren. zoals regiovrijde dvdspelers, geen drm enz. Ik heb zo'n 800 nieuwsbrieven per maand, als gewoon consument, dat betekend dus eigenlijk dat ik mijn eigen webcare bedrijf zou kunnen beginnen? Nee want er zijn wel 16500 nieuwsbrieven te lezen per maand.
Remy Bosman @ 19-09-2011 19:31 uur