Zwartkijkers

16-11-2009 (10:07) - Column

Vandaag legde ik de laatste hand aan Fonk Magazine, de zusteruitgave in print van ReclameWeek Online. Volgende week ligt deze editie met het thema retail bij onze lezers op de mat. Wat opvalt aan de mensen die in deze editie hun verhaal vertellen: ze begrijpen de crisis (packaging, advertising, fabrikanten en retail) als geen ander en anticiperen ze op wat de consument triggert. Hoe geld te verdienen, letterlijk te verstaan, op de winkelvloer. Daarvoor hoef je geen standwerker te zijn, maar moet je begrijpen, aanvoelen en ondernemen. Dat schijnt, crisis of niet, redelijk goed te lukken. 

Hetgeen me bij het thema ‘crisis’ brengt. Die crisis is volgens de media in Nederland nu formeel voorbij. Hoera! Of toch weer niet ‘hoera’? Want in het programma van Pauw & Witteman mocht ik op dezelfde dag dat het heugelijke nieuws de wereld in was geslingerd, alweer horen dat ons over twee jaar nog een veel rampzaliger crisis te wachten staat. Hoezo zwartkijkers, die Nederlanders? De stoom kwam zo’n beetje links en rechts mijn oren uit. En dan al die ernstig kijkende gezichten aan tafel. Is de patiënt overleden? Nee, dat is hij niet, maar dat gaat over twee jaar echt alsnog gebeuren. Het is maar dat u het weet.

Mijn boodschap: zullen we gewoon even genieten van het feit dat ‘we’ het gehaald hebben en het crisis spook van ons af kunnen schudden? Dan zijn we straks heel wat beter voorbereid op de volgende crisis.

U begrijpt het: ik heb de pest aan zwartkijkers.

Nicolette Hulsebos
 
Kent u RW’s uitgave in print, Fonk Magazine nog niet en wilt u kosteloos een kennismakingseditie ontvangen? Mail simpelweg: nicolette@paintitblue.nl met uw bedrijfsgegevens en naam. Dan heeft u Fonk Magazine volgende week ter kennismaking in uw brievenbus


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.