Nieuw visuele identiteit Hoppenbrouwers
Na meer dan 100 jaar is de visie van Hoppenbrouwers nog springlevend. Afgelopen jaren is het bedrijf gegroeid van lokale installateur naar een landelijk technisch dienstverlener met alles onder één dak voor haar particuliere en zakelijke klanten.
Lily van den Berg, directeur Marketing & Communicatie: “Voor ons familiebedrijf is nu de tijd gekomen om de ingeslagen koers te vertalen naar een nieuw logo. Geen kleine cosmetische aanpassing maar een krachtig symbool van groei, vernieuwing en samenwerking. We zijn meer dan techniek en geloven in een duurzame wereld. Daarom hebben we een merk nodig dat groei, ondernemerschap en vernieuwing uitstraalt, en de klantbeleving op een nieuwe manier vormgeeft.”
De toekomst
Als antwoord op de grote veranderingen in de maatschappij van vandaag, presenteert Hoppenbrouwers na vijftig jaar een gloednieuwe visuele identiteit. Daarbij hoort een nieuw logo en basis huisstijl, ontworpen door het merk-, content- en mediabureau Today’s Milk en doorvertaald in middelen door Communicatie Team. De nieuwe website is ontworpen en gebouwd door Stuurlui. “Het logo symboliseert de sterke merknaam van Hoppenbrouwers”, legt Lily van den Berg verder uit. “Het verwijst naar die elementen die voor ons belangrijk zijn: naar de wisselwerking tussen exacte technische doelen en zachtere leefbaarheidsdoelen. Het reflecteert ook onze werkwijze: strak op afspraken, flexibel in oplossingen. De horizontale lijn zorgt voor verbinding en maakt het mogelijk er een H in te herkennen. Met de linkse lijn willen we laten zien dat we altijd dichtbij blijven, voor medewerkers én klanten. Het woord ‘techniek’ komt niet meer terug in ons nieuwe logo. We overstijgen techniek, zonder ons technisch hart te verliezen.” Bekijk hier de video voor meer uitleg.
Een merk
Tot 2022 had Hoppenbrouwers één corporate website voor zowel potentiële medewerkers, zakelijke klanten én particulieren klanten. De visuele identiteit van Hoppenbrouwers is voelbaar op de vernieuwde website. Vorig jaar koos Hoppenbrouwers er al voor om de sollicitatiereis op een aparte website te borgen. Het bedrijf kiest er bewust voor om als één merk te communiceren, maar kan met de splitsing gerichter optimaliseren en resultaten meten. Met de lancering van de nieuwe corporate website kunnen zij de klantreis volledig inrichten naar de wensen en online behoeften voor particuliere en zakelijke klanten.