Nieuwe positionering en identiteit Center Parcs Europe

04-01-2023 (13:23) - Design

Center Parcs Europe, met vakantieparken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland, ondergaat een transformatie. Reinvention 2025 is een strategisch plan van Center Parcs en omvat vernieuwing van bestaande parken, maar ook een uitgebreider aanbod van ervaringen, met meer duurzame initiatieven en lokale projecten. De innovaties worden geïllustreerd door een nieuwe merkpositionering en een gloednieuwe visuele identiteit.

De merkpositionering wordt niet alleen vertegenwoordigd in de huidige en toekomstige ervaringen die het merk aanbiedt, maar ook in diens benadering richting gasten, door hen uit te nodigen om te spelen, creëren, zorgen, verkennen en ontdekken. “De afgelopen jaren evolueerde het reisgedrag meer richting duurzaam reizen en de wens voor persoonlijke en unieke ervaringen, als gevolg worden vakanties in de buurt en authentieke ervaringen tijdens die vakanties populairder. Center Parcs antwoordt vandaag én morgen op die behoeften”, stelt Andres Neira de Back, Marketing Director bij Center Parcs Europe. 

“We weten dat mensen zich het beste voelen wanneer zij zich echt verbinden met elkaar en met de natuur. Dat is ook wat Piet Derksen 55 jaar geleden inspireerde toen hij Center Parcs oprichtte. Vandaag de dag inspireert ons dat nog steeds, terwijl we verder bouwen aan die ambitie. Center Parcs vindt zichzelf opnieuw uit, met nieuwe en vernieuwde parken en ervaringen, met een gloednieuwe look en feel, met als basisidee de afstemming van onze parken op de omgeving en op het lokale toerisme. We geloven daarbij in een bredere interpretatie van “samenzijn”, een die betrekking heeft op meer dan families alleen. Vrienden, collega’s, of sociale kringen: al je dierbaren zijn welkom om samen van mooie momenten te genieten in Center Parcs. Met onze nieuwe merkidentiteit willen we mensen herinneringen laten maken, en hen ervaringen meegeven die ze voor altijd bijblijven.”

Een complete evolutie van het merk
Als antwoord op de grote veranderingen in de maatschappij, presenteert Center Parcs een nieuwe merkidentiteit, die ook een nieuwe visuele identiteit omvat. Daarbij hoort eveneens een nieuw logo, met een stijlvol en eigentijds design, ontworpen door het Engelse DesignStudio.

“Het logo symboliseert de sterke merknaam van Center Parcs”, zegt Neira de Back. “Het verwijst naar die elementen die voor ons het belangrijkste zijn: een sterke verbinding met onze dierbaren in het hart van de natuur. Ons nieuwe kleurenpalet sluit volledig aan bij dat idee: de tinten zijn natuurlijk en levendig, en doen denken aan de verschillende kleurschakeringen die je terugvindt in de natuur.”