Opel presenteert nieuw merklogo

26-06-2023 (11:53) - Design

Opel presenteert zijn nieuwe merklogo. De kenmerkende bliksemschicht (in het Duits 'Blitz') is aangescherpt en verschijnt in 2024 op de eerste productiemodellen.

Met de aangescherpte versie van de 'Blitz' wil het automerk zijn transitie naar 100% elektrische mobiliteit symboliseren. 

Volledig elektrisch

“Onze ‘Blitz’ is relevanter dan ooit. Het symboliseert niet alleen onze toewijding voor de democratisering van innovatie en mobiliteit, maar geeft ook blijk van onze toewijding om tegen 2028 een volledig elektrisch merk in Europa te worden. In 2023 hebben we al 15 geëlektrificeerde modellen in ons portfolio en kunnen we met trots zeggen dat Opel elektrisch is”, zegt Florian Huettl, CEO van Opel.

Modernere uitstraling

“De ‘Blitz’ is het icoon van onze Bold and Pure-filosofie. De scherpe, zelfverzekerde nieuwe 'Blitz' doorsnijdt de pure ondersteunende ring, waardoor ons iconische embleem een vooruitstrevende, moderne uitstraling krijgt. Het is trots gepositioneerd in het middelpunt van ons kompas, ons belangrijkste grafische ontwerpprincipe. Het kompas vormt de ruggengraat van onze ontwerpelementen voor de voor-, achter- en binnenkant”, zegt Mark Adams, Vice President Design.

Wereldpremière

Het logo zal in 2024 op het eerste productiemodel verschijnen, maar zal in 2023 ook acte de présence geven, zo zegt Florian Huettl: “De IAA Mobility is een van de grootste autoshows ter wereld en daarom de perfecte locatie om met trots een groot, internationaal publiek kennis te laten maken met onze nieuwe ‘Blitz’. Verder hebben we ook nog een verrassing gepland. Bezoekers van dit event in München zullen enthousiast zijn.” IAA Mobility 2023 vindt plaats in München van 5 tot 10 september. Opel toont tijdens dit evenement drie nieuwe modellen: de Opel Astra Sports Tourer Electric, de Opel Corsa Electric en een nieuw model, wat nog een verrassing is.