Proenza Schouler X Vans
Vans kondigt een samenwerking aan met het in New York gevestigde dameskleding- en accessoirelabel Proenza Schouler.
Beïnvloed door de wereld van kunst en design, vermengt Proenza Schouler zich met Vans' oorsprong in het skateboarden om aangepaste editie van de Classic Slip-On te creëren.
Iconisch silhouet
De Vans x Proenza Schouler Puffy Slip-On is een heruitvinding van het silhouet uit de jaren '70. "We zijn vereerd om samen te werken met Vans om hun iconische Slip-On silhouet te herinterpreteren met behulp van Proenza Schouler merkcodes. Een gedeelde waardering voor sterk design en fijn vakmanschap vormde de basis van het project van begin tot eind. We kunnen niet enthousiaster zijn om dit project vandaag eindelijk met jullie te delen." Jack McCollough en Lazaro Hernandez, creatief directeuren en medeoprichters van Proenza Schouler.
De campagne is gefotografeerd door Alessio Bolzoni en gestyled door Thistle Brown. De campagnebeelden contrasteren de zachte textuur van de Slip-On met stedelijke elementen van New York. De Slip-On is verkrijgbaar in de kleuren ecru, zwart en resin en heeft een op maat gemaakt Proenza Schouler voetbed.
De Vans x Proenza Schouler Puffy Slip-On kost €200 en is nu verkrijgbaar in ecru en zwart op vans.eu en proenzaschouler.com. De Vans x Proenza Schouler Puffy Slip-On in resin zal exclusief verkrijgbaar zijn op proenzaschouler.com en in de Proenza Schouler Flagship Store op 121 Greene Street in New York.