2010 prima jaar voor Batavia Stad

12-01-2011 (09:32) - Economisch

Batavia Stad, Nederlands eerste Fashion outlet, kan terug kijken op een jaar met zeer positieve resultaten. De cijfers van 2010 laten zien dat Batavia Stad nog steeds blijft doorgroeien en ook de plannen voor 2011 zien er nu al veelbelovend uit.

Nadat in 2009 het bezoekersaantal al voorbij de magische grens van 2 miljoen schoot, zien we in 2010 nog eens een groei van 4%. Daarmee laat Batavia Stad zien dat slim shoppen niet alleen voor tijden van crisis is, maar dat een ontspannen en betaalbaar dagje shoppen van alle tijden is. De totale omzet steeg in 2010 met maar liefst 15% en daarnaast besteedt iedere bezoeker ruim 10% meer dan vorig jaar.

De nu al zo’n 100 winkels tellende Fashion Outlet, met ruim 250 grote merken, heeft grote plannen in 2011. Zo zijn er vergevorderde gesprekken gaande met diverse grote merken en zal er eind dit jaar gestart worden met de bouw van een vierde fase van Batavia Stad. Met de aanbouw hiervan wordt nog meer ruimte gecreëerd voor nieuwe retailers, waardoor Batavia Stad, en daarmee het winkelaanbod, nog verder kan groeien. De opening van fase vier staat gepland in 2012.
 


Bureaus

Media

Marketing