‘Feestmaand aanleiding voor meer mobiele aankopen’

08-11-2013 (08:29) - Economisch

Adobe verwacht dat in Europa rond de feestmaand 12,4 procent van alle online aankopen wordt gedaan via mobiele apparaten, een groei van 68% ten opzichte van vorig jaar. In Nederland wordt naar verwachting 10,5 procent van alle aankopen via smartphone of tablet gedaan.
 
Adobe heeft de resultaten bekend gemaakt aan de hand van zijn laatste Digital Index, waarin op basis van data-analyse voorspellingen worden gedaan over het aankoopgedrag in Europa en de VS in de feestmaanden november en december 2013. 
 
Een verdere verwachting is dat de hoogste online verkoopomzet in Europa wordt gerealiseerd op 9 december. Op deze datum zullen de bruto verkoopcijfers 2,74 keer hoger zijn dan het dagelijks gemiddelde in 2013. Voor Nederland ligt de online verkooppiek naar verwachting op 16 december, wanneer 1,74 keer meer wordt verkocht dan het dagelijks gemiddelde in 2013. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing