Just-Eat trekt ruim 48 miljoen dollar aan

17-03-2011 (09:25) - Economisch

Just-Eat, het wereldwijd grootste online platform voor het bezorgen van maaltijden, maakt vandaag bekend opnieuw kapitaal te hebben aangetrokken voor verdere groei.  Amerikaanse durfkapitalisten Greylock Partners en Redpoint Ventures hebben hun honger gestild met een investering van ruim 48 miljoen dollar in Just-Eat.com. Greylock Partners is vooral bekend van haar investeringen in Facebook, LinkedIn en Groupon, terwijl Redpoint Ventures aan de wieg stond van online services Netflix, HomeAway en Oodle. Ook European Index Ventures doet mee in deze investeringsronde. De kapitaalinjectie wordt onder meer gebruikt om de positie van Just-Eat als wereldmarktleider verder uit te breiden en te verstevigen. Daarnaast zal Just-Eat.com de investering gebruiken om haar services richting bezorgrestaurants verder uit te bouwen.

Just-Eat is momenteel werkzaam in tien landen, verspreid over drie continenten, en vertegenwoordigt 15.000 restaurants. Iedere maand bezoeken vijf miljoen hongerige bezoekers de websites van de online maaltijdservice. In 2011 verwacht Just-Eat $500 miljoen dollar om te zetten.
 


Bureaus

Media

Marketing