Online shoppen gaat steeds prijsbewuster

08-11-2013 (08:26) - Economisch

De Nederlandse consument winkelt online steeds prijsbewuster. Tussen 2010 en 2013 zijn de online kortingen via het zogeheten cashback-platform met 395% gegroeid. Dat blijkt uit cijfers van Shopkorting.nl, dat inzicht heeft in het besparingsgedrag van online shoppers.
 
Consumenten zoeken en vinden vooral korting op kleding. Middels cashback kunnen leden van een site als Shopkorting.nl extra korting krijgen bovenop de prijs van hun internetaankoop bij een aangesloten webshop. 
 
Dat consumenten vaker dan voorheen online winkelen staat vast. Het shopgedrag is onder meer bestudeerd door marktonderzoeksbureau Ruigrok Netpanel. Maar hoe het online koopgedrag verandert, maakt Shopkorting inzichtelijk met cijfers uit zijn netwerk van inmiddels 276.000 leden.
 

De gemiddelde besparing per consument is in 2013 bijna verdubbeld ten opzichte van 2010, van 27,82 euro naar 41,78 euro. Het aantal aankopen met extra korting bovenop de internetprijs is daarbij gestegen van 58.026 in 2010 naar een verwachtte hoeveelheid van 180.000 in 2013. Consumenten zoeken en vinden dus vaker hogere kortingen online. 


Reacties

..en als je bewust cashbacks gebruik t dan kijk je eerst op cashbackSvergelijken.nl (let op de 'S', anders kom je bij een niet-vergelijk site terecht)
Ron020 @ 12-11-2013 21:00 uur

Bureaus

Media

Marketing