Reisgidsen van Time to Momo verkocht door Coronaschuld

Reisgidsen van Time to Momo verkocht door Coronaschuld

03-12-2024 (15:26) - Economisch

De reisgidsen van Mo’media zijn al jaren een succes en marktleider in Nederland op het gebied van stedengidsen. Toch worden juist deze stedengidsen verkocht aan Time to Momo en dat komt omdat Mo’media voor het einde van dit jaar haar coronaschuld moet terugbetalen.

Het online platform van Time to Momo is nu middels een crowdfunding bezig om de stedengidsen over te kopen, zo kunnen zij de hotelwebsite, app en de gidsen nog beter op elkaar laten aansluiten. Inmiddels is er al 356.250 euro opgehaald met 156 investeerders.

In één klap winstgevend

Wanneer de papieren reisgidsen aan het assortiment van het online platform van Time to Momo toegevoegd zijn, verwacht CEO Niels Meijssen in één klap winstgevend te zijn. Ondanks de opkomst van reisblogs, influencers en AI, ziet Meijssen dat de fysieke reisgidsen de laatste jaren onverminderd populair zijn gebleken. “Ik merk het ook bij mijzelf. Ik vind het fijn om in de gids een wandeling uit te zoeken en hoekjes om te slaan bij restaurants waar ik tijdens mijn stedentrip zeker wil eten of musea die ik wil bezoeken'', zegt Meijssen.

Meer dan 3500 investeerders

Om de fysieke reisgidsen onder de paraplu van Time to Momo te brengen, is Meijssen een crowdfunding gestart bij het platform CrowdAboutNow. Hij heeft al vaker gecrowdfund met Time to Momo en kan nu met trots zeggen dat het bedrijf een sterke en betrokken achterban heeft met ruim 3500 investeerders. De huidige crowdfunding is de derde crowdfunding die hij via CrowdAboutNow doet en met succes. Binnen een week is al 356.250 euro aan financiering opgehaald, 59% van het minimale doelbedrag. Op de vraag hoe Meijssen deze crowdfunding ervaart, zegt hij: “Het geeft vertrouwen dat onze achterban er weer voor ons is en dat we zien dat mensen meer investeren dan ze initieel hadden toegezegd voordat de crowdfunding live ging.''
 


Bureaus

Media

Marketing