Van Lanschot Kempen verlengt hoofdsponsorschap Het Concertgebouw tot 2028

Van Lanschot Kempen verlengt hoofdsponsorschap Het Concertgebouw tot 2028

25-06-2025 (12:37) - Economisch

Bij de viering van 750 jaar Amsterdam hebben Het Concertgebouw en Van Lanschot Kempen het hoofdsponsorschap verlengd tot 2028. De samenwerking, die sinds 2018 bestaat, werd feestelijk bekrachtigd tijdens ‘Concertgebouw op de Ring’. Op de A10, ter hoogte van het hoofdkantoor van Van Lanschot Kempen, genoten festivalbezoekers van zes verschillende concerten.

Simon Reinink, algemeen directeur Het Concertgebouw: "Onze samenwerking met Van Lanschot Kempen is zeer inspirerend. Bij ‘Concertgebouw op de Ring’ kwam alles samen: een nieuw publiek en muziek van Mahler tot Stevie Wonder bij een feestelijk concert. Net als bij het Concertgebouw OPEN, de open dag die Van Lanschot Kempen sinds twee jaar mede mogelijk maakt. Wij kijken uit naar het vervolg van deze samenwerking."

"Het was uniek om Het Concertgebouw voor één keer bij ons op de ring te hebben", vult Maarten Edixhoven, voorzitter Raad van Bestuur Van Lanschot Kempen, aan. "Een prachtig moment om samen te beleven en ons meerjarige partnerschap te bevestigen. Dit unieke podium tijdens de viering van 750 jaar Amsterdam was daarmee de perfect aftrap voor de komende jaren van samenwerking. Waarbij we blijven inzetten op vernieuwing en verbinding met onze klanten via de schoonheid van muziek."

Concertgebouw op de Ring

Tijdens ‘Concertgebouw op de Ring’ beleefden vele duizenden bezoekers gratis concerten op een tijdelijk podium op de A10. Klassieke muziek en pop kwamen samen: er waren optredens van Trijntje Oosterhuis met het Jazz Orchestra of The Concertgebouw met de hits van Stevie Wonder tot en met het New European Ensemble met de muziek van Gustav Mahler. Het publiek in Amsterdam maakte op deze manier tijdens de feestelijkheden kennis met Het Concertgebouw én Van Lanschot Kempen.

Muziek toegankelijk maken

Van Lanschot Kempen ondersteunt diverse sociaal-maatschappelijke initiatieven van Het Concertgebouw. Leerlingen uit het speciaal onderwijs bezochten concerten als ‘Duizend-en-een-nacht’ en werden daarbij begeleid door medewerkers van de bank. Via videoseries als Je kent meer muziek dan je denkt en de bekroonde Matthäus Passion-podcast maakt Het Concertgebouw klassieke muziek toegankelijk voor een breder publiek.

Bekijk hier de aftermovie van 'Concertgebouw op de Ring':


Bureaus

Media

Marketing