
Lidl en Branthlete inspireren jonge vrouwen met Let's Grow
In aanloop naar het het WK handbal 2025 lanceert Lidl samen met Branthlete het nieuwe platform 'Let's Grow', waarmee de supermarktketen vrouwelijke atleten een podium geeft en jonge meiden wil inspireren om te (blijven) sporten. Voormalig top-handbalster Tess Lieder is het eerste rolmodel dat het platform tot leven brengt.
Uit recent onderzoek blijkt dat bijna de helft van de sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen. Een opvallende ontwikkeling, juist omdat sporten zo veel teweeg kan brengen. Het geeft structuur, plezier, zelfvertrouwen en de mentale kracht om uitdagingen aan te gaan, zowel op het gebied van carrière of in het privéleven.
Via 'Let's Grow' wil Lidl de waarde van sporten opnieuw zichtbaar maken door vrouwelijke atleten als rolmodel te presenteren en het gesprek rondom het blijven sporten op gang te brengen. "Sport heeft me zoveel gegeven: zelfstandigheid, discipline en geloof in mezelf. Dat gun ik iedereen", vertelt Tess Lieder.
Openhartige mini-docu
De campagne staat in het teken van een mini-documentaire waar Tess Lieder openhartig vertelt over de obstakels die ze onderweg naar de wereldtop overwon, waaronder taal- en cultuurbarrières en het balanceren tussen moederschap en topsport. "Je leert dat je soms hard moet vallen om weer sterker op te staan", aldus Tess. "Door in beweging te blijven, blijf je groeien, leren en ontdekken wie je bent - op elke leeftijd."
Hoewel het 'Let's Grow' een creatie is van Lidl, heeft sports marketing agency Branthlete meegeholpen aan de verdieping en uitwerking van het platform. De agency ondersteunde Lidl bij het versterken van de positionering, het vormgeven van de storytelling rondom Tess en het neerzetten van de basis, waar in de toekomst meerdere vrouwelijke atleten zich kunnen aanskuiten.
Toekomstvisie
Lidl bouwt met 'Let's Grow' voort op een langere termijnvisie waarin sport, voeding en gezondheid met elkaar verbonden worden. "Net als voeding is sport essentieel voor een gezonde generatie. Met Let’s Grow geven we vrouwelijke atleten een podium en hopen we meiden te inspireren om hun kracht te blijven ontdekken", vertelt Remy Legue, head of brand bij Lidl Nederland.
Credits
Atleet: Tess Lieder
Creative Agency: Branthlete
Creative Director: Derk van Kleeff
Strategy Director: Frederique de Laat
Creative Advisor: Michael van Os
Production Company: Chev Productions
Producent: Charlotte Cattel
Regie: Ines Vansteenkiste-Muylle
DOP: Daan Huttinga
Camera Assistent: Stern Apperloo
Audio Engineer: Sofie van der Meer
Productie Assistent: Sem Grefkens
Gaffer: Thijs Besteman
Spark: Sil Verweijen
Set Assistent: Guurtje Wever
Grading: Giovanni de Deugd
Editor: Nick Read
Soundmixage: Daniël Schierenberg, Berg_sounds
Muziek: Dan Berg, Cellini, Spearfisher, Romeo
Management Tess: Dille Rikkert