Negende nieuwe jas Heineken
24-03-2011 (09:09) - Marketing
Alle Heineken flessen, blikken en verpakkingen hebben een nieuw design. Zilvertinten in het etiket, de ovalen ring die voor het eerst wordt ‘opengebroken’ en transparante bedrukking geven een frisse en moderne uitstraling aan de producten. Voor de 9e keer sinds de oprichting in 1873 verandert Heineken de vormgeving van zijn assortiment. En dat gebeurt wereldwijd.
Het resultaat van de vernieuwde vormgeving is vanaf nu te zien in de Nederlandse winkelschappen. ‘Het Heineken-bier is als sinds 1873 onveranderd en van uitstekende kwaliteit. Maar het etiketontwerp is vanzelfsprekend wel met zijn tijd meegegaan. De laatste keer dat wij ons design hebben aangepast was in 1998. Met deze rebranding scheppen we wereldwijd een duidelijk merkbeeld dat voor meer ‘rust’ in het schap zorgt en voor een nog betere herkenbaarheid van onze producten voor de consument’, aldus Ralph Rijks, Marketing Manager van Heineken in Nederland.
Heineken streeft er wereldwijd naar om het merk en de producten een universele, moderne uitstraling te geven. Zo krijgen de monoverpakkingen - de groene wegwerp draaidopflesjes van 25cl – en de bekende bruine statiegeldflesjes een nieuw etiket. Op de monoverpakking is ook de positie van de iconische rode ster op de hals van het flesjes aangepast – het staat nu boven het Heineken-logo in plaats van eronder. Bijzonder aan de monoverpakkingen zijn de nieuwe ellipsvormige reliëfbogen en het logo op de achterzijde dat ook in reliëf is weergegeven. Dezelfde ellipsvorm komt ook terug in de recent geïntroduceerd Ellipse glazen, die de brouwer momenteel door middel van een promotie in heel Nederland uitdeelt.