30 Procent surfers zoekt online naar carrière-informatie

15-11-2011 (09:49) - Marketing

ComScore publiceerde gisteren een overzicht van internetgebruik in Europa dat aantoont dat 373,4 miljoen unieke bezoekers online zijn geweest in september 2011, met gemiddeld 26,4 uur per persoon. Deze studie maakt gebruik van comScore’s onderzoekspanel, dat het geaggregeerde internetgebruik van 49 Europese landen toont en individuele rapportages biedt over 18 landen in Europa. 

 
De bevindingen toonden een sterke groei in september 2011 op het gebied van Career Services en Development met een groei van 14 procent unieke bezoekers vergeleken met de vorige maand.
 In september 2011 bezocht bijna 30 procent van het Europese online publiek (108.4 miljoen unieke bezoekers) sites in de Career Services en Development categorie, het hoogste aantal unieke bezoekers die deze categorie ooit gehad heeft. Binnen deze categorie behaalde de Training en Educatie subcategorie de hoogste groei met een stijging van 28 procent, gevolgd door de Job Search categorie met een stijging van 21 procent.
 
Van de populairste Career Services en Development sites van september 2011, had Monster Inc. de meeste aantal unieke bezoekers met 9,4 miljoen unieke personen. Gevolgd door Indeed.com met 8,3 miljoen unieke bezoekers, wat een forse groei is van 39 procent in vergelijking met vorige maand. Jobrapido, een verzamelsite van andere job sites, staat op de derde plaats met 7,7 miljoen bezoekers in september. De vierde grootste site in de Career Services en Development categorie is Espace Emploi International, een Franse site met internationale vacatures, die bijna 5 miljoen unieke bezoekers trok in september 2011.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch