Accenture investeert in AI-platform WEVO

Accenture investeert in AI-platform WEVO

17-12-2025 (10:44) - Marketing

Accenture kondigt een investering aan in WEVO, een AI-platform voor klantonderzoek dat bedrijven de mogelijkheid biedt om gedrag te simuleren en valideren voordat ze nieuwe producten en diensten lanceren. De investering, via Accenture Ventures, zal de mogelijkheden van WEVO integreren binnen Accenture Song's GrowthOS. Dit is een eigen platform, die klanten helpt om behoeften sneller en met meer vertrouwen om te zetten in schaalbare inkomsten. 

Samen zullen Accenture en WEVO zich richten op de grootste uitdaging voor de bedrijven, namelijk het snel veranderde klantgedrag. Driekwart van de klanten verwacht dat organisaties sneller inspelen op hun behoeften, waardoor lange ontwikkeltrajecten en kostbaar giswerk geen optie meer zijn. Dit geeft snelgroeiende bedrijven toegang tot Accenture’s expertise en wereldwijde klanten, zodat ze sneller kunnen opschalen en hun missie realiseren. De investeringsvoorwaarden zijn niet bekend.

Sneller testen met AI

WEVO is opgericht in 2017 en combineert consumenteninzichten met AI-simulaties om te voorspellen hoe doelgroepen reageren op nieuwe concepten en campagnes, en dat voor de lancering. Met het AI-platform kunnen teams waarde proposities en productervaringen snel testen met zowel gesimuleerde persona's en echte gebruikers. Binnen enkele uren levert generatieve AI inzicht in gedrag. Hiermee kunnen organisaties goed onderbouwde keuzes maken, sneller lanceren en meer uit hun investeringen halen.

"In de huidige markt gaat groei verloren door de kloof tussen ideeën en resultaten", vertelt Patritia Pahladsingh, CEO en Managing Director van Accenture Song Nederland. "Door WEVO in GrowthOS te integreren helpen we onze klanten om sneller ideeën te toetsen bij klanten, scherpere keuzes te maken en consistente klantervaringen te creëren".


Bureaus

Media

Economisch