Air up breidt met topinvesteerders uit naar de Verenigde Staten

29-06-2022 (09:21) - Marketing

Het innovatieve Duitse merk air up, het bedrijf achter het drinksysteem dat gewoon kraanwater op smaak brengt met geur, betreedt nu het grootst mogelijke podium door op de Amerikaanse markt te lanceren. Gesteund door bekende investeerders PepsiCo inc., Ashton Kutcher en Guy Oseary, zet het pas drie jaar jonge bedrijf zijn ongekende succesverhaal voort, en wil het de manier waarop Amerikanen hydrateren veranderen.
 
Air up biedt 's werelds eerste waterfles die gewoon kraanwater verandert in gearomatiseerd water met behulp van geur. Het bedrijf werd in 2019 gelanceerd in Duitsland en snel uitgebreid naar acht Europese landen: Nederland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Italië, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Sinds de start heeft de winstgevende scale-up meer dan twee miljoen klanten bereikt en is de wereldwijde organisatie gegroeid tot bijna 300 getalenteerde werknemers van ongeveer 40 nationaliteiten. Met een Europese productportfolio bestaande uit verschillende gekleurde startersets en in totaal meer dan 25 smaken, biedt het bedrijf variatie en verantwoord drinkplezier voor iedereen.
 

Een nieuwe markt veroveren: De Verenigde Staten

Air up heeft sinds de oprichting in 2019 een ongekend succesverhaal geboekt. Naast mijlpalen zoals het ophalen van meer dan 60 miljoen euro aan investeringen, en het succesvol uitrollen in negen Europese landen, mag de scale-up zich nu al winstgevend noemen. De lancering op de Amerikaanse markt is dan ook het logische gevolg van de successen van het bedrijf in de afgelopen maanden. Daar komt bij dat de Amerikanen moeite hebben om elke dag voldoende water te drinken: maar liefst 75% van de Amerikanen is chronisch uitgedroogd. Vandaar air up’s missie om gewoon water de gemakkelijkste en aantrekkelijkste keuze te maken, zonder toevoegingen en suiker.
 
v.l.n.r. Simon Nüesch (CMO), Fabian Schlang (COO), Lena Jüngst (CCO/ Chief Evangelist), Jannis Koppitz (CO-CEO, CFO), Christian Hauth (CEO), Tim Jäger (Chief R&D Officer)

Bureaus

Media

Economisch