Albert Heijn lanceert magazine en online platform gericht op vrouwen in de overgang
Alle vrouwen krijgen er vroeg of laat mee te maken: de overgang. Naar schatting 1,5 miljoen vrouwen in Nederland bevinden zich in de overgang, en meer dan 80% ervaart klachten die vaak met onwetendheid en schaamte gepaard gaan.
Albert Heijn introduceert daarom een nieuw initiatief op het Leefstijldomein van AH, speciaal gericht op de overgang. Het biedt een rijk aanbod aan content, waaronder een speciaal AH Leefstijl Magazine en een webinar met praktische tips en informatie van experts.
Leefstijl helpt
De uitbreiding sluit aan bij eerdere initiatieven van Albert Heijn om klanten te ondersteunen en te inspireren in hun leefstijl. Met het populaire AH Leefstijl platform in de AH app en op AH.nl/leefstijl, waaronder de leefstijlcheck, maakt Albert Heijn gezonder kiezen makkelijker voor iedereen. Dat is juist in de overgang belangrijk. Een gezonde leefstijl kan vrouwen namelijk helpen om minder last te hebben van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten.
Samenwerking met experts
In het speciale Overgang Magazine dat vanaf 4 november in de winkels en online te vinden is, zijn tv-presentatrice Bridget Maasland en schrijfster en actrice Nazmiye Oral geïnterviewd over hun ervaringen met de overgang. Gynaecoloog Ginny Chamorro en huisarts Tamara de Weijer geven informatie over het (her)kennen van alle symptomen bij deze levensfase en hoe een gezonde leefstijl overgangsklachten kan verminderen. En het Alexander Monro Ziekenhuis, gespecialiseerd in borstkanker, geeft tips voor zelfonderzoek tijdens de overgang.
Taboe
Over de overgang wordt weinig gesproken, waardoor helpende informatie lang niet altijd bekend is. Door vrouwen, zowel klanten als eigen medewerkers, te ondersteunen met kennis en handvatten, draagt Albert Heijn bij aan een gezondere samenleving en bevordert het begrip voor de uitdagingen waarmee vrouwen in deze fase worden geconfronteerd. Met praktische tips, recepten en adviezen over voeding, beweging, slaap en ontspanning, helpt Albert Heijn vrouwen om hun welzijn en gezondheid te bevorderen tijdens deze belangrijke periode.
"De overgang is een periode waarin veel vrouwen te maken krijgen met veranderingen die impact hebben op hun dagelijkse leven," zegt Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. "Onze aanpak is gericht op het vergroten van bewustzijn, het delen van kennis over de overgang zodat klanten weten wat ze zelf kunnen doen om minder last te hebben van de overgang en het beter bespreekbaar maken."
"We vinden het belangrijk om onze klanten te helpen bij het maken van gezondere keuzes. Dit doen we door niet alleen producten, maar ook door relevante en persoonlijke informatie aan te bieden. Op die manier kunnen we bijdragen aan een gezondere samenleving. Dit past bij Albert Heijns doel om een gezonde leefstijl voor iedereen toegankelijk en haalbaar te maken."
Groeiende informatiebron
Uit eerder onderzoek is gebleken dat Albert Heijn één van de meest geraadpleegde bronnen is voor Nederlanders die hun leefstijl willen verbeteren. Vorig jaar alleen al steeg het aantal klanten dat ah.nl bezocht voor informatie over voeding, beweging en gezondheid. De gratis Leefstijlcheck in de AH-app zorgt voor een op maat gemaakt plan vol tips, recepten, inspiratie, coaching en work-outs. De toevoeging van de content over de overgang geeft vrouwen nu ook gericht advies voor deze belangrijke levensfase.
Het Overgang Magazine is gratis af te halen bij Albert Heijn of online te lezen en in de AH app.